حسین هاشمی تختی در نشستی با مدیران شرکت های خصوصی حمل‌ و نقل جاده ای استان هرمزگان عنوان کرد:حمل ‌و نقل شریان حیاتی هر منطقه و کشور محسوب می‌شود. استاندار اسبق هرمزگان افزود: اگر خدشه‌ای بر این حوزه وارد شود جامعه را دچار بحران‌های شدیدی می‌کند.وی اضافه کرد:گام اول توسعه در کشورهای درحال گذار از مرحله سنتی به صنعتی میزان سرعت و گسترش خطوط ارتباطی حمل و نقل اعم از خطوط هوایی ، دریایی ، زمینی است. هاشمی تختی بیان داشت: با توجه به جغرافیای سرزمین ایران خطوط زمینی ریلی و جاده ای از اهمیت ویژهای برخورداراست .وی یادآور شد:هرمزگان در مسیر جاده ترانزیتی از هند به اروپا نقش تاثیرگذاری در روابط اقتصادی کریدور جنوب شمال دارد . استاندار اسبق استان هرمزگان گفت: درگذشته ، هرمزگان با تجارت و بازرگانی دریایی جایگاه مناسبی در مناسبت های منطقه ای داشت و در بخش راه های دریایی و مبادله بازرگانی با کشورهای حوزه اقیانوس هند و شرق افریقا فعال بود.هاشمی تختی با اشاره به نقش هرمزگان در زمان هشت سال دفاع مقدس گفت : شرایط سوق الجیشی هرمزگان و کنترل تنگه هرمز فرصت توسعه حمل و نقل کالا و صادرات و واردات را ایجاد کرد و البته دراین مدت مدیریت حمل و نقل شرط اساسی سامان بخشی به مقوله صادرات و واردات بود.هاشمی تختی افزود: یکی از زیربناهای مهم و اصلی کشور حمل‌ و نقل جاده‌ای است که باید با توسعه و رفع موانع و مشکلات این حوزه چرخه اقتصادی را به گردش بیشتر وا‌داشت نه اینکه با سنگ‌اندازی و بهانه‌ها کار را سخت‌تر کرد.وی با تأکید بر استانداردسازی جاده‌های استان عنوان کرد: تأمین راه‌های استان به معنی تسهیل در روندگردش‌های مالی و اقتصادی است درنتیجه باید با استانداردسازی زمینه را برای این تبادل و گردش هر چه بیشتر اقتصاد استان فراهم کرد.نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ادامه با توضیح اینکه توسعه حمل‌ونقل دریایی و ریلی نیز از اهمیت بسیار زیادی برای استان هرمزگان برخوردار است، تأکید کرد: با توسعه همه‌جانبه حمل‌ونقل در هرمزگان مانند ریلی و دریایی که به‌عنوان یک گزینه مثبت برای استان ارزیابی می‌شودمی‌توان این صنعت را به‌جایی رساند و درآمدی از آن حاصل کرد که حتی از وابستگی به درآمدهای نفتی نیز رهایی یابیم.وی با اشاره به میزان و سهمیه استان هرمزگان از درآمدهای صنایع و گمرکات اظهار کرد: استان هرمزگان جزو پنج استان اول کسب درآمد‌است اما در آنچه به عنوان بودجه‌بندی استانی مطرح می‌شود جزو رده‌های پایین قرار دارد.استاندار اسبق هرمزگان با یادآوری اینکه در دوره‌ای که ریاست عالی استان را بر عهده داشتم توانستم هرمزگان را در این سهمیه ۱۰ رتبه بالاتر بیاورم، تصریح کرد: چطور ممکن است ۶۰ درصد صادرات و واردات کشور بر عهده هرمزگان باشد اما سهم این استان از درآمدهایش در پایین‌ترین رده‌های بودجه‌بندی قرار گیرد این حق مردم استان است که از این میزان درآمد سهم بیشتری داشته باشند.وی نقش تعامل با فعالان عرصه حمل‌ و نقل را در پیشبرد اهداف عنوان‌شده مهم ارزیابی کرد و گفت: مشکلات حوزه حمل‌ونقل باید با تکیه‌ بر قانون و همکاری و تعامل بین نمایندگان و فعالان این عرصه رفع و زیربنای محکمی برای استان به وجود آورد.